De Dagprogrammering krijgt steeds meer vorm
Waar ligt het talent van uw kind? Waar kan het helemaal in opgaan? En wat zou het allemaal willen kunnen, of waar zou het alles over willen weten? Bij de Van Brienenoordschool willen wij kinderen dat laten ontdekken. De Dagprogrammering biedt ruimte voor veel verschillende vakken. Zodat de kinderen een brede ontwikkeling krijgen en iedereen ontdekt waar zijn eigen interesses en talenten liggen.

Basis


Dag in dag uit zetten onze leerkrachten zich in om uw kind het best mogelijke onderwijs te geven. Zij leren de klassen rekenen, taal, geschiedenis, topografie en al die andere belangrijke vakken. Daarmee geven zij uw kind de best mogelijke basis om door te leren. Maar waarom stoppen bij de basis? Waarom kinderen niet nog meer laten zien van wat er te leren valt? 

Verdiepen


In september 2020 zijn we daarom gestart met de Dagprogrammering. Door al over te gaan op een continurooster kwam er tijd vrij voor meer lesuren. Daarin verdiepen we ons samen met de kinderen in de vakken die ze al kennen. Om nog beter te leren lezen en rekenen bijvoorbeeld. En met de Feyenoord Foundation is uw kind dagelijks na de lunch lekker sportief bezig. In januari 2021 breiden we dit pakket uit en krijgt de Dagprogrammering zijn bedoelde vorm en inhoud. 

Actief leren

Met 2021 komen er ook nieuwe vakken. Uw kind maakt kennis met de volgende onderwerpen: sport, kunst & cultuur, wetenschap & techniek en voor de groepen 6, 7 en 8 ook loopbaanoriëntatie. De Dagprogrammering is in ieder geval gericht op doen! Actief bezig zijn, actief leren. 

Werkgroep


Verschillende collega’s buigen zich op dit moment over de invulling van de vakken. Per onderwerp, of pijler zoals wij ze noemen, is er een werkgroep. Leerkrachten en ondersteuners van verschillende leerjaren bespreken in zo’n werkgroep welke vakken er passen binnen de pijler. Is kunst & cultuur alleen schilderen en muziek? En hoe technisch maken we wetenschap & techniek? Het belangrijkste is dat de vakken moeten passen bij de leerlingen. 

Zoektocht


De komende weken gaan de werkgroepen verder met de uitwerking van de pijlers. Daarnaast kijken zij wie de lessen kunnen verzorgen. Daarvoor zoeken we mensen met talent in de verschillende lessen die we binnen de Dagprogrammering aanbieden. Zodat de vaste leerkrachten zich kunnen blijven richten op de vakken waar zij goed in zijn. Natuurlijk houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Op naar een mooie Dagprogrammering. Op naar talent!