Onze MR leden stellen zich voor

Bianca Brouwer Ouder & Voorzitter Bianca Brouwer is de moeder van Giovanni (7b) en Justin (5a). In het dagelijks leven is zij werkzaam als pedagoog in de kinderopvang, in de functie van leidinggevende van een locatie in Rotterdam. Daarnaast werkt zij in dezelfde stichting als trainer en coördinator voor- en vroegschoolse educatie in de regio Rotterdam en Gouda. Via de MR hoopt zij een bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen binnen de school en de samenwerking tussen ouders en leerkrachten, zodat alle kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Peter Pluijmert Ouder
Peter's dochter Annabel gaat komend jaar naar groep 3. Hij is werkzaam als senior medewerker brandveiligheid bij de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en ervan overtuigd dat een school mede door ouders gedragen moet worden. Kinderen brengen er veel tijd door en horen op de juiste manier onderwijs te krijgen. Natuurlijk leren ze lezen, schrijven, rekenen... maar ze leren er ook normen en waarden. Dat pesten bijvoorbeeld nooit goed is en dat iedereen uniek is en dat ook mag zijn. Een mening hebben maar van de zijlijn blijven toekijken is niet zijn stijl. Vandaar zijn keuze voor de MR. Hij ziet er naar uit de van Brienenoordschool naar een hoger plan te trekken.
Machteld Bezemer Ouder Machteld (37 jaar) is moeder van Maud, Jet, Keet en Lenz. Twee van haar meiden zitten nu in de groepen twee en drie aan de Koninginneweg. Ze is al verbonden aan onze school sinds 2008 en kent hem dus goed. Jarenlang werkte ze als begeleidster in de verstandelijke gehandicaptenzorg. Nu is ze actief met kinderwerk en wijkactiviteiten. Ze is oplossingsgericht, betrokken, sociaal en praktisch en hoopt als MR-lid een mooie bijdrage te kunnen leveren aan de actuele (beleids-) ontwikkelingen zoals het onderwijsprogramma, de communicatie, de verbinding met de achterban en de identiteit van onze school.
Michelle Franken Ouder
Michelle Franken (30 jaar) is moeder van Luca en Amaya. In het dagelijks leven is ze werkzaam in de kinderopvang. Door zitting te nemen in de MR hoopt ze een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan alle ontwikkelingen op school. Ze vindt het erg belangrijk de kwaliteit op de van Brienenoordschool te behouden en waar mogelijk verder te verbeteren. Ook hecht ze er aan dat de samenwerking tussen ouders en leerkrachten goed en duidelijk verloopt.
Alyssa Leerkracht Alyssa voegde zich in 2014 bij ons team. Ze vindt het heerlijk de kinderen uit te dagen met moeilijke sommen en te puzzelen met cijfers. Maar ook bij de creatieve vakken pakt ze graag uit. Wat haar dag maakt? Al die ’oe, aa en oh!’ momenten waarmee kinderen laten merken dat ze iets eindelijk snappen. En als ze tonen dat ze respect voor elkaar hebben en elkaar waarderen om wie ze zijn. Want dat is toch wel het meest belangrijke wat ze hen wil meegeven. Haar vrije tijd brengt Alyssa liefst door met haar vriend en haar dochtertje. Lekker wandelen met de hond of een dagje dierentuin. Als het maar gezellig is.
Daniëlle Leerkracht & secretaris Danielle startte eind 2009 bij ons op school. Het liefst geeft ze de vrije lessen, waarin ze de tijd heeft om met de kinderen echt in gesprek te gaan over een specifiek onderwerp. Het meest blij maken kinderen haar als ze zich vrij voelen om zich te uiten. Als ze durven te zeggen wat ze denken en voelen. Dat is dan ook het belangrijkste wat ze haar kinderen tijdens hun tijd op de basisschool wil meegeven. In haar vrije tijd geniet ze het meest wanneer ze niets hoeft en de dag laat komen zoals hij komt.
Hester Oorbeek Leerkracht Hester is aan onze school verbonden sinds oktober 2015. Als relatieve nieuwkomer kan ze heel fris kijken naar alles wat er op school gebeurt. Ze vindt het erg belangrijk dat het personeel op een gestructureerde manier vertegenwoordigd wordt naar de directie. En andersom ook, dat de directie een klankbord heeft bij het vormgeven van het beleid en het maken van keuzes. Hoe ze hier een bijdrage aan wil leveren? Door transparantie na te streven, eenduidigheid over de visie te bereiken en positieve communicatie te bewerkstelligen. Als MR-lid wil ze de relatie tussen de directie en het personeel sterk maken. Dat zal de kwaliteit van het onderwijs op onze school ten goede komen.  
Mandy de Ruijter Leerkracht Mandy kwam in schooljaar 2012-2013 als juf naar onze school. Ze geeft het liefst rekenen en vindt het heerlijk om te zien als kinderen leuk met elkaar omgaan en elkaar helpen. Dat kinderen leren om hun best te doen. Dat vindt ze het allerbelangrijkst. Want alleen dan kunnen kinderen zich zo veel mogelijk binnen hun eigen capaciteiten ontwikkelen. Met haar positie in de MR hoopt ze aan de ontwikkeling van onze kinderen een extra bijdrage te kunnen leveren.